Prostie, ipocrizie si rasism

Iata o intamplare de sambata care m-a facut sa trec prin diverse stari intr-un timp foarte scurt, pentru ca mai apoi sa ma lase intr-o uimire in fata lipsei de caracter a unor oameni (multi).

Lucram cu prietenul meu intr-o casa in Cardiff, cand o persoana de o etnie provenind din Asia (dupa semnalmentele fizice, as aproxima la India), a intrebat proprietara casei daca poate lua anumite electrocasnice pe care aceasta le pusese in fata casei pentru masina de gunoi. Proprietara si-a dat acordul, dupa care vine in casa si spune „nenorocitii astia de romani, trebuie sa inchid usa, ca parca vad ca imi intra in casa sa imi ia televizorul”. Si nu glumea.

Cand prietenul meu mi-a spus asta (eu eram iesita din casa la momentl respectiv), m-am simtit jignita. Apoi trista. Apoi m-am minunat la prostia ei, deoarece persoana respectiva nu parea deloc romanca, ceea ce dovedeste ca nu are habar unde e Romania pe harta si ce fel de rasa de oameni suntem, si vorbeste ca proasta despre niste oameni de care nu stie nimic! Ca vad ca si acum cand scriu intru exact in aceleasi faze ca atunci, iata-ma fiind furioasa acum!! Dar cu astfel de oameni nu poti discuta deoarece creierul lor este prea atrofiat pentru a intelege orice concept mai complex decat „a manca”, „a dormi”, si „a merge la wc”. Deci iata-ma intrand in starea de resemnare. Ce sa-i faci?

Si apoi intru in living room si vad ca aceasta doamna are copii care sunt de o rasa mai inchisa la culoare, si ma gandesc cum tocmai ea, care ar trebui sa fie mai deschisa la minte, poate sa aiba prejudecati despre etnia si rasa unor oameni? Rusine…

Mare e gradina Domnului, si trebuie plivita…

2 gânduri despre &8222;Prostie, ipocrizie si rasism&8221;

  1. dacă te-ai apuca să pliveşti ţi s-ar da peste mână. şi ai fi acuzată că eşti româncă. îmi dau seama că e greu să trăieşti printre români cu prejudecăţi, dar printre străini cu prejudecăţi… ei, nimic nu-i uşor. dar toate trec.
    spor-t.

    Apreciază

  2. nu sunt eu in masura sa plivesc gradina asta. Lasa ca se ocupa Doamne Doamne de toate la momentul potrivit.
    am uitat sa mentionez ca mai apoi a venit vorba ca ma casatoresc saptamana asta si ca fac nunta in Romania la anul, la care respectivei i-a picat falca si nu stia cum sa fie mai draguta cu noi:))

    Apreciază

Lasă un răspuns

